آسیب های ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

قول ازدواج

به خانمی قول داده ام که تا سه سال دیگر باهم ازدواج کنیم.آیا چنین قول هایی درست است؟

خیر. چنین قول هایی درست نیست؛ زیرا:

1. هیچگونه تضمینی بر ادامه زندگی انسان و عمل به اینگونه قول ها وجود ندارد؛

2. به طور معمول با گذر زمان، شرایط و ملاک های افراد تغییر می کند و گاهی عواملی غیر ارادی از جمله عدم رضایت خانواده یا پاسخ مثبت آزمایش، مانع از عمل به قول و قرارها می شود که نتیجه اش سرخوردگی، احساس شکست، افسردگی، ازدواج گریزی، نفرت از مردان(در دختر)، احساس گناه در صورت وجود رابطه، انتقامجویی، از دست رفتن فرصت ازدواج(به ویژه برای دختر) خواهد بود؛

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری سوم www.pichak.net كليك كنيد

3. با این فرض که پس از سه سال بتوانید به قول خود عمل کنید، احتمال هیجانات روحی و جلوگیری از رشد در این مدت به خصوص برای دختر،بسیار است و هر قدر سن او کمتر باشد، لطمه بیشتر است؛ بنابراین، قول ازدواج ندهید. اگر او را فر مناسبی برای ازدواج می دانید؛ اما در حال حاضر آمادگی ازدواج نداری، در صورتی که سنش پایین است و آمادگی ازدواج ندارد، مطرح کردن آن شایسته نیست(دختران نوجوانی که هنوز در سن ازدواج نیستند و از طرف آقایانی که با فاصله سنی بیش از حد معمول قول ازداوج می شنوند، باید مراقب باشند؛ زیرادر موارد بسیاری، اینگونه قول ها برای فریب و سوءاستفاده بوده و پیامدهای غیرقابل جبرانی را به جای نهاده است. انتخاب این مقطع سنی(حدود 15 سال) از سوی هوس بازان، به سبب شدت عواطف، عدم رشد عقلانی کافی، بی تجربگی و عدم شناخت آسیب ها است)؛اما اگر در سن مناسب ازدواج قرار دارد، به او بگویید که اگر خواستگاران مناسبی داشت، بپذیرد و برای شما صبر نکند؛ اما اگر اراده خداوند بر ازدواج او تعلق نگرفت و تا سه سال بعد مجرد بود و شرایط شما نیز عوض نشده بود، به خواستگاری اش خواهید رفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





24 آبان 1389برچسب:آسیب های ازدواج, :: 23:25 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 70288
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1